اهداف و شرح وظایف کمیسیون مصرف

 

تعاونواعلی البروالتقوی

بنام آنکه جان را فکرت آموخت

از آنجائیکه موفقیت و جلب مشارکت و بالابردن سطح رضایت حداکثری اعضاء درتعاونیهای مصرف از اهمیت ویژه ای برای حفظ بقاء تعاونیها برخوردار است لذا داشتن ارتباط موثر مدیران تعاونیها با اعضاء و کارکنان خود و مشارکت دادن آنان در فرآیندهای تصمیم سازی و برگزاری کارگاههای آموزشی و بالابردن دانش و مهارت تخصصی و سواد مالی و تدارکاتی و احیاء ساختار دمکراتیک در تصمیم گیری های درون بخشی و تجزیه و تحلیل صورتهای مالی تعاونی و تخصیص بموقع سود سال مالی حاصله و استفاده بهینه از سرمایه های راکد اعضاء در راستای تقویت بنیه اقتصادی تعاونیها از ضروریات ویژه ای جهت کسب سهم بازار و تقویت حضور فعال تعاونیهای مصرف برخوردار است، لازم میدانم توجه تعاونگران عزیز خدمت رسان در مجموعه تعاونیهای توزیعی را به موارد ذیل جلب نمایم:

  1. تعاونیهای مصرف بایستی برنامه ریزی مدون بمنظور شناخت نیاز اعضاء و نحوه تعامل اقتصادی و سرمایه ای بازار هدف و ایجاد زنجیره ارزش افزوده بمنظور تقویت و ارتقاء دامنه ی معاملات درون و برون بخشی و هم افزایی برنامه راهبردی خود با استفاده از تکنولوژی های روزآمد مجازی درجهت تقویت و توسعه فعالیت تعاونی برای مرتفع نمودن  مایجتاج اعضاء در زمینه های مختلف اقدامات لازم را بکار گیرند.
  2. بنابه پیشنهاد هیات رئیسه کمیسیون مصرف اتاق تعاون لازم است مجموعه اتاق تعاون نسبت به مهیا نمودن زمینه مشارکت تعاونیها و اتحادیه ها در شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی به منظور افزایش و ارتقاء بهره وری آنان مشورتهای فنی و تخصصی روزآمد را از طریق دعوت از مدیران وزارتخانه های مرتبط با موضوع فعالیت تعاونیهای مصرف نسبت به رفع و رجوع مشکلات و تامین نیاز روزمره مالیاتی و اقتصادی و تامین نیاز و… اقدام نماید.
  3. پیشنهاد میشود بمنظور ساماندهی و تقویت نقش نظارتی معاونت امور تعاون اتاق تعاون استان تهران بر تعاونیها و اتحادیه ها بر انتخابات و مجامع آنان و تقویت تعامل دو جانبه وفق مقررات و معرفی مجموعه های حسابرسی معتمد برای تجزیه و تحلیل صورتهای مالی تعاونیها و احیاء میز خدمت مشاوره ای و… تعجیل نماید.
  4. تهیه و تدوین چشم انداز طرحهای توسعه و تقویت فعالیت تعاونیهای مصرف بمنظور برقراری تعامل بین بخشی و ارتباط بین اتحادیه ها و تعاونی ها در جهت تأمین نیازهای تخصصی و عمومی اعضاء از طریق شبکه تعاون و تقویت تجارت بین بخشی در راستای تامین نیازهای مشترک با پیگیریهای کمیسیون مصرف.
  5. روانسازی و تنوع بخشی به خدمات رسانی اتاق تعاون استان تهران و معاونت محترم ذیربط به تعاونیها و اتحادیه های تعاونی درخصوص سهمیه های دولتی و نمایشگاههای فصلی.
  6. ارائه برنامه عملیاتی ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در سطح استان توسط کمیسیون مصرف اتاق تعاون با همکاری و مشارکت اتحادیه ها و تعاونی های مصرف و مشارکت بخش خصوصی و تقویت خدمات رسانی چندمنظوره به اعضاء تعاونیها
  7. پیگیری اداری و قانونی برای تشکیل شرکت های تعاونی پشتیبانی و خدمات بازرگانی، واردات نیازهای عمده اعضاء تعاونیها با همکاری اتاق تعاون استان تهران و مشارکت تعاونیهای مصرف وسرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت تقویت بنیه اقتصادی خانواده اعضاء تعاونیها.
  8. برگزاری نشست های تخصصی با مجموعه بانک توسعه تعاون ، سایر بانکهای تجاری ، صندوق ضمانت تعاون بمنظور ایجاد خطوط اعتباری سرمایه در گردش تعاونیها و بهره مندی تعاونی ها از مزایای اعطایی این مراکز جهت ایجاد نیازمندیهای فروش اقساطی لوازم خانگی و جهیزیه مزدوجین اعضاء تعاونیها و… از طریق تسهیل در امور دریافت اعتبار از منابع داخلی بانکها.
  9. بررسی تولید کارت اعتباری تعاون کارت با مشارکت بانک توسعه تعاون و بانک رفاه درجهت تسهیل در فروش اعتباری کالاهای متنوع تعاونیهای مصرف و ایجاد و تقویت زنجیره همکاری با بخشهای تعاونیهای صنایع دستی و تعاونیهای تولیدی و تعاونیهای خدمات کشاورزی و…

امیدواریم با وحدت و همدلی نسبت به تحقق اهداف در جهت کسب رضایت حداکثری تعاونیها و اعضاء ذیربط گامهای مفید و موثری را برداریم.

  • جناب آقای محسن عزیزی ، رییس کمیسیون مصرف اتاق تعاون استان تهران